kommer hl2 funka?

G

GatriC

Guest
ja har:
P4 1.8ghz
geforce 3 Ti200 64mb
128mb ram


orolig om det kommer funka lr inte

(ni som e på "general discussion" har kanske sett att ja har postat samma sak på engelska där)
 
Allt funkar om man bara vill :)
Med source (om allt dom säger är sant) är det inte en fråga om råstyrka i datorn. Alla som inte har en dator med ett 10cm lager damm på kan köra det. Men om det ser snyggt ut... Nja, om en 9800 Pro körde E3 demot i 60fps och var speciellt tunat för att hålla 60 fps, skulle Geforce 3 köra samma inställningar i 2-3 fps :D

Så kommer det funka? Jepp.
Kommer det se bra ut? Nja, sisådär...
 
Originally posted by dawdler
Allt funkar om man bara vill :)
Med source (om allt dom säger är sant) är det inte en fråga om råstyrka i datorn. Alla som inte har en dator med ett 10cm lager damm på kan köra det. Men om det ser snyggt ut... Nja, om en 9800 Pro körde E3 demot i 60fps och var speciellt tunat för att hålla 60 fps, skulle Geforce 3 köra samma inställningar i 2-3 fps :D

Så kommer det funka? Jepp.
Kommer det se bra ut? Nja, sisådär...

Sen körde de på en ganska fet upplösning på plasmaskärmen...

Edit: Sen hade de V-sync på...då är det klart att den håller 60fps.
 
Tjenare, tufft med en svenksk del på forumet =)
Jag har 1.8ghz, 1024mb rdram å 9800pro =\
Min prolle suger stenballe och ja undra om det är stor skillnad på 1.8 och 2ghz som är rekommendet...
 
Äh, Det spelar fan ingen roll. Du kan klocka den 200MHz ;) Det komemr funka fin fint. Oroa dig inte :D
 
Originally posted by Majestic XII
Sen körde de på en ganska fet upplösning på plasmaskärmen...

Edit: Sen hade de V-sync på...då är det klart att den håller 60fps.
13x8 eller nåt liknande, inte så fet... Och V-synch är bara bra om man håller över 60fps, det såg faktiskt ut att hacka lite ibland i filmen (v-sync halvering), så till och med den hade problem :)
 
Flickor, vsync gör att det flyter bättre om man alltid ligger över 60, annars är det rent skit..
Precis som d00den ovan sa, typ :afro:
Edit*
Här har ni den riktiga beskrivningen av V-sync:
What is vertical sync?
If vertical sync is enabled, the card waits for the monitor to finish a screen refresh before displaying the next rendered frame. This can achieve smoother screen updates with less tearing, but also means that the card is idle while waiting for the refresh to finish, causing a severe frame rate slowdown. It is recommended to disable Vertical Sync and making sure the card is running at the highest possible refresh rate the monitor can support so that screen tearing would not be visible.

Källa: http://www.f1gamers.com/f1/misc/faq/#4
 
Originally posted by Nick Stone
skulle satsa bå lite mer minne.. minst 256 mb extra..

men nu ere så att vi har en hyrdator som vi inte får byta ut nån hårdvara på :bonce:
 
Datorn jag sitter vid nu är en 700mhzare med 512 sd-ram med ett TNT2 graffe kort. men ska köpa en ny i september ungefär, och ha 700mhzren som en server kommer det funka något bra?:cheers:
 
Ja det är ju inte konstigt att dom höll 60FPS när dom hade 60Hz på skärmen....thats my point.
 
Originally posted by GatriC
men nu ere så att vi har en hyrdator som vi inte får byta ut nån hårdvara på :bonce:

Hur fan ska skulle de kunna märka att du pular in 1-2 ramstick i burken!?
 
Originally posted by 3DDuL
Hur fan ska skulle de kunna märka att du pular in 1-2 ramstick i burken!?

De har klisterlappar och skit över hela burken så de vet om du har öppnat den.
 
Originally posted by Majestic XII
De har klisterlappar och skit över hela burken så de vet om du har öppnat den.

Inte nödvändigtvis, jag bytar saker på min dator hela tiden och det är en hyrdator, har även haft den inne på service utan att de klagade på att jag pillat i den...

Det enda viktiga är att man tar bort alla delar man satt in före man lämnar in den.
 
Jepp, när jag är hos morsan drar jag med mig mitt 9800pro å pular in det i hennes dell ;0)
 
Hehe, jag har:

2,2 ghz
GeForce 3Ti500 64mb
1024mb RAM=)

Det enda jag är orolig över är grafiken, men jag är så van vid att köra bästa grafiken på allt=)
 
Aningen tjatigt jag vet, men kommer jag få bra framerate och kunna köra på rätt hög grafikinställning på denna dator?

AMD 1900+ XP (1,6Ghz)
512MB (SDR, ska nog skaffa DDR)
Geforce IV Ti4200 64MB
 
Min tur att fråga :)
Kommer det gå att köra på min dator?

Athlon 1.2Ghz
256ram
radeon 9600pro

tack på förhand :)
 
Bläh, alla svenskar sitter med mega-grafikkort och jag sitter och grubblar över mitt GeForce 2 TI.
Inga pengar till nytt har jag heller. :/
 
Murray: Geforce II är ju alltid bättre än ett TNT2 Ultra. :)
 
Iof, men det som jag stör mig på är att den där skinande effekten endast funkar på GeForce 3 och bättre.
(Jag ligger ju snäppet under) :/
 
men ett dx8 kort är ju inte så dyrt, radeon 9100 kostar ju som billigast 600kr och det har ju stöd för nästan alal effekter och pixelshaders 1.4 som kommer att avbelasta kortet när mkt shaders används (vatten m.m). för övrigt så stödjer inte nått geforce 3 eller 4 denna sak =)
 
**** it, jag väntar till nästa sommar då jag (förhoppningsvis) har råd till nåt bättre. :/
 
Originally posted by Majestic XII
De har klisterlappar och skit över hela burken så de vet om du har öppnat den.

inte på min dator. där har dom spärrar inne i burken så man kan inte sätta in lr ta bort nåt
 
Sideshow: Menar du att Geforce 4 inte har någon effekt att klara av vatteneffekterna?
 
holy jeebuz, does everyone on the fourms except for me speak german, lol d00den.

‚_I
 
ehh... this is not german... its swedish. :)

and this thread was originaly in the international forums. but munro moved it here. so thats why...
 
Back
Top